پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
01 آذر 1397 - 10:30

بمباران دوباره سوریه با بمب‌های فسفری توسط آمریکا

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مبارزه با تروریسم، جنایت جدیدی را علیه غیرنظامیان سوری با استفاده از سلاح‌های ممنوعه مرتکب شدند.
کد خبر : 1791

پایگاه رهنما :

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی در دیرالزور گزارش داد جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا با بمب‌های فسفرسفید محله‌های مسکونی شهر هجین در حومه دیرالزور را بمباران کردند که به کشته و یا زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد.

جنگنده‌های آمریکایی طی هفته گذشته هم روستا‌ها و شهرک‌های حومه جنوب شرقی دیرالزور را با بمب‌های فسفر سفید و بمب‌های خوشه‌ای که در سطح بین المللی استفاده از آن ممنوع است، بمباران کردند که به جان باختن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی منجر شده بود.

کشف سلاح‌ها و محصولات آمریکایی و اسرائیلی در مناطق آزاد شده از اشغال گروه‌های تروریستی سوریه

خبر دیگر اینکه نیرو‌های ارتش سوریه در جریان عملیات پاکسازی روستا‌ها و شهرک‌های آزاد شده از اشغال تروریسم در حومه قنیطره و دمشق، مقادیری سلاح و مهمات و دارو کشف کردند که بخشی از آن‌ها ساخت اسرائیل و آمریکا است.

سانا گزارش داد نیرو‌های یگان مهندسی اتش سوریه با همکاری کمیته‌های آشتی و مردم روستا‌های المعلقه، دیرماکر و بیت جن در حومه قنیطره و حومه جنوب غربی دمشق، مقادیر زیادی سلاح و مهمات و دستگاه‌های پخش ماهواره‌ای ساخت آمریکا که از گروه‌های تروریستی به جا مانده، کشف کردند، همچنین مقادیر زیادی دارو که بخشی از آن‌ها ساخت اسرائیل و کشور‌های غربی است و نیز مواد غذایی تولید رژیم صهیونیستی به دست آمده است.

نیرو‌های ارتش سوریه دو روز پیش نیز مقادیری سلاح و مین که بخشی از آن‌ها ساخت رژیم صهیونیستی بود، در استان قنیطره کشف کردند که گروه‌های تروریستی پیش از فروپاشی و فرار به جا گذاشته بودند.

پیش از این نیز وزارت خارجه روسیه آمریکا را متهم کرده بود از بمب فسفری برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در سوریه استفاده می‌کند و در بیشتر حملات هوایی صورت گرفته توسط جنگنده‌های آمریکایی استفاده از این مهمات ممنوعه رایج شده است.

تا کنون دولت سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواستار پایان یافتن حملات غیرقانونی آمریکا در سوریه شده است، هرچند حملات آمریکا در مناطقی از شمال سوریه همچنان ادامه دارد.
منبع : الوقت

ارسال نظرات